Dodano: 4 października 2018

Wrzesień dla Teatru Terapeutycznego „Kłobuczki” był miesiącem pełnym wrażeń artystycznych i pozytywnych emocji.

Pierwszy tydzień, po powrocie z wakacji był bardzo pracowity dla grupy teatralnej. Młodzież z dużym zaangażowaniem przygotowywała się do wyjazdu na XVI Międzynarodowy Przegląd Teatrów Wspaniałych. Uczestniczyła w licznych próbach, podczas, których  szlifowała swoje role w przedstawieniu pantomimicznym „Świtezianka”. Szykowała stroje i dekoracje.

W poniedziałek 10 września wszyscy zwarci i gotowi z walizkami i dobrym humorem  ruszyliśmy busem ku teatralnej przygodzie. Dotarliśmy do hotelu „Gołuń”, gdzie na przywitanie czekała na nas nad jeziorem słoneczna pogoda i pyszny obiad. Oczywiście najważniejsze były spontaniczne spotkania, gry  i zabawy z młodzieżą z innych grup teatralnych.

Drugiego dnia  braliśmy  udział w warsztatach artystycznych. Wspólnie z innymi tworzyliśmy  elementy scenografii, braliśmy   udział w zajęciach muzyczno-rytmicznych i rekreacyjno-sportowych prowadzonych przez organizatorów i wolontariuszy. Po południu uczestniczyliśmy  w  uroczystym otwarciu Przeglądu w Centrum Kultury i sztuki w Tczewie. To była wspaniała inauguracja. Wystąpiły zespoły Ajagore i Samerband oraz chóry Passionatka i Nieboskłonni w koncercie „Podaruj mi swój czas"..  To one wzruszyły nas do łez..

Środa i czwartek to była  prawdziwa uczta dla miłośników teatru. Na scenie wystąpiło 35 zespołów teatralnych, w tym teatry z Ukrainy, Litwy, Afryki, Bośni i Hercegowiny, z Macedonii. Wszystkie przedstawienia były bardzo interesujące, oglądaliśmy je z dużym zaciekawieniem. W czwartek przyszła też kolej na nasz występ.  Zagraliśmy   „Świteziankę” najlepiej jak potrafiliśmy, żywiołowo i energicznie. Dostaliśmy gromkie brawa, wyróżnienie i fantastyczne nagrody. W piątek pożegnaliśmy się z naszymi przyjaciółmi z Tczewa, z innych miast Polski i zza granicy a po śniadaniu  ruszyliśmy w drogę do Biskupca.

Młodzież prze cały czas z dużą dawką pozytywnych emocji wspomina wyjazd do Tczewa i poznanych tam przyjaciół. Jest chętna do dalszej teatralnej pracy i ma nadzieję wrócić do Tczewa za rok.